Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


- Απαιτείται συνάντηση κορυφής απο τον Υπουργό, τον Νομάρχη κ.Ταγαρά, τον Δήμαρχο κ.Πνευματικό για το καλό των Κορινθίων
Eιπώθηκαν πολλά και ακούστηκαν περισσότερα όσον αφορά στο σχέδιο Παπαληγούρα για το λιμάνι της Κορίνθου. ΓΙ αλήθεια όμως είναι μια. Με το σχέδιο αυτό το οποίο είναι και το μοναδικό βιώσιμο αφού έχει εξασφαλισμένη] χρηματοδότηση, η Κόρινθος οδηγείται στο δρόμο της ανάπτυξης.
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφάσισε με ψήφους 15 υπέρ και 12 κατά να κάνει δεκτό το σχέδιο.
Πριν την ψηφοφορία,ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γεώργιος Βλάχος είχε απαντήσει λέξη προς λέξη σε όσα ανυπόστατα ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό κυρίως από τον Δήμαρχο Κορίνθου.
Ο κ. Βλάχος ξεκαθάρισε ότι:
1.. Ο χαρακτήρας των χρήσεων του λιμένα της Κορίνθου θα είναι κατά προτεραιότητα τουριστικός- επιβατικός και στη συνέχεια εμπορικός.
2.. Το ολοκληρωμένο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) θα διασφαλίζει, την χωροταξική οργάνωση του λιμένα, τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές και τα προτεινόμενα λιμενικά έργα, την συμβατότητα των χρήσεων, την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα και την αρμονική συνύπαρξη του με τον όμορο αστικό ιστό.
3.. Δεν πρόκειται να επεκταθούν τα όρια της χερσαίας ζώνης λιμένα. Αντιθέτως, αυτή θα περιορισθεί στις αναγκαίες λιμενικές χρήσεις,
4.. Ουδεμία πρόθεση υπάρχει για την σύνδεση του λιμένα με την σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ.
5.. Ουδεμία πρόθεση υπάρχει, ούτε και συντρέχουν συνθήκες, για τη δημιουργία σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ή ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων πλησίον και στους χώρους του λιμένα Κορίνθου.
6.. Τα μπαζώματα πλησίον του Ναού του Αγίου Νικολάου, δεν συνδέονται με την λιμενική πολιτική και την δημιουργία μαρίνας και από πλευράς ΥΕΝΑΝΠ δεν υπάρχει αντίρρηση να διατεθούν κατά την κρίση του Δήμου Κ ορινθίων.
7.. Ουδεμία πρόθεση υπάρχει, ούτε και συντρέχουν προϋποθέσεις, για την παραχώρηση του λιμένα σε ιδιώτες. Αλλωστε η σύνθεση των μελών του Δ.Σ, της Α.Ε. που προτείνεται να συσταθεί, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τούτο.
8,. 11 κατασκευή νέου προβλήτα μήκους 200 μέτρων ανταποκρίνεται στις στοιχειώδεις ανάγκες των σύγχρονων μεγεθών των τουριστικών και επιβατηγών πλοίων.
9.. Η κατασκευή χερσαίων υποδομών στον λιμένα θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον τους επιβάτες και τουρίστες και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με το Master Plan.
10.. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους κρατικούς φορείς.
11.. Το Χρηματοδοτικό Πρωτόκολλο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προβλέπει δέσμευση ποσού 3 δις ? για κατασκευή έργων, έχει ήδη ενεργοποιηθεί με δάνεια προς τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης και προσφέρεται η δυνατότητα αξιοποιήσεως του προς όλους τους λιμένες που εντάσσονται στην Εθνική Λιμενική Πολιτική, μεταξύ των οποίων θα είναι και το λιμάνι της Κορίνθου, ο φορέας του οποίου δηλ. η Ανώνυμη Εταιρεία που προτείνουμε να ιδρυθεί, θα υποβάλει την σχετική αίτηση.
Εμείς απλά καταγράφουμε τις προτάσεις της κυβέρνησης. Ένα πλαφόν θα λέγαμε για ξεκίνημα. Από εδώ και πέρα νομίζουμε ότι ήρθε η ώρα, ο κάθε ένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Και βέβαια θα προτείναμε ένα ραντεβού κορυφής ώστε να μπουν κάποια πράγματα στη θέση τους, γιατί διαφορετικά οι Κορίνθιοι θα πνιγούν στις φήμες. Βλέπετε τα παπαγαλάκια δουλεύουν καλά τον τελευταίο καιρό κάνοντας μεγάλο κακό.
Παπαληγούρας - Ταγαράς – Πνευματικός – Τσουλούφας σε ένα τραπέζι για να βρεθούν κοινές γραμμές με συμφέρον μόνο το καλό των Κορινθίων, που πιστεύουμε το θέλουν όλοι.
Τα συμπεράσματα δικά σας, δόξα τω Θεώ τα Μ.Μ.Ε τις τελευταίες ημέρες, παίζουν τις γνώμες όλων ασταμάτητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: