Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009

ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ Ο ΧΡ.ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΑ ΠΕΡΙ ΝΕΩΝ ΣΙΔΗΡΟΤΡΟΧΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ


Διαψεύδει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σικυώνος κ.Χρ.Ζαχαριάς τα δημοσιεύματα που θέλουν εκ νέου πλοίο να προσεγγίζει το λιμάνι του Κιάτου φέρνοντας νέες σιδηροτροχιές.
Συγκεκριμένα ο κ.Ζαχαριάς μεταξύ των άλλων δήλωσε ότι:
«Κανένα αίτημα μέχρι σήμερα δεν υπάρχει στο Δήμο Σικυωνίων για σιδηροτροχιές.
Θέλω να τονίσω ότι πριν τα Χριστούγεννα δώσαμε άδεια στην Εταιρεία να μεταφέρει τις σιδηροτροχιές από το λιμάνι του Κιάτου, στον προαστιακό σιδηρόδρομο, και τούτο γιατί μεγάλα αναπτυξιακά έργα που αφορούν τον τόπο μας πρέπει να βοηθάμε και να διευκολύνουμε.
Η Εταιρεία μας έδωσε 40 χιλ.Ευρώ ως αποζημίωση τα οποία θα διαθέσουμε για θέματα καθαριότητας και περιβάλλοντος του Δήμου».
Στο μεταξύ οι εργασίες του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Ξυλόκαστρο συνεχίζονται κανονικά, και είναι πλέον θέμα χρόνου το Ξυλόκαστρο να αποκτήσει προαστιακό σιδηρόδρομο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της περιοχής.
Σύμφωνα με το στρατιωτικό σήμα, η 80 ΑΔΤΕΑ στρατιωτική διοίκηση της Κω, στη ζώνη ευθύνης της οποίας περικλείονται τα Ίμια, διατάχτηκε να μεριμνήσει για την επάνδρωση των βραχονησίδων με δύο τμήματα των Ειδικών Δυνάμεων κατά τις απογευματινές ώρες της 30ής Ιανουαρίου του 1996.
Το σήμα μάλιστα περιέγραφε λεπτομερώς την επιχείρηση, ενώ ανέφερε και τις συντονιστικές οδηγίες προς τους Έλληνες καταδρομείς.
Σύμφωνα με αυτές, η ομάδα των Ειδικών Δυνάμεων έπρεπε «να αποτρέψει-αναχαιτίσει ενέργεια αποβίβασης από αέρος ή θαλάσσης και εάν απαιτηθεί να αμυνθεί για τη διατήρηση αυτών.Χρήση βίας επιτρέπεται σε περίπτωση αυτοάμυνας και μη συμμορφώσεως για απομάκρυνση ατόμων επιχειρούντων αποβίβασης στις νησίδες», ενώ έδινε έγκριση για «χρήση προειδοποιητικών βολών προς αποτροπή προσγειώσεως τουρκικών ελικοπτέρων».
Αυτός λοιπόν, ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, κάτι άλλωστε που επιβεβαιώνει άλλωστε και ο τότε διοικητής της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ), στρατηγός κ.Δημήτριος Σπυρίδων.
Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ο απόστρατος πλέον αξιωματικός αναφέρει χαρακτηριστικά «Βάσει σχεδίου που περιείχε όλες τις λεπτομέρειες, είχαμε ορίσει δύο τμήματα των Ειδικών Δυνάμεων να επιβιβαστούν σε δύο ελικόπτερα για να πάνε να επανδρώσουν το ένα τη Δυτική Ίμια και το άλλο την Ανατολική».
Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι άντρες των Ειδικών Δυνάμεων ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει αυτό το Σώμα.
Με άρτια εκπαίδευση και κατάλληλο εξοπλισμό είχαν αποστολή να αποτρέψουν τυχόν εχθρική δύναμη που θα επιχειρούσε απόβαση σε κάποιο ελληνικό νησί.
Όντως το πρώτο τμήμα αναχώρησε και ασφάλισε την Ανατολική Ίμια, η οποία βρίσκεται πιο κοντά στα τουρκικά παράλια. Όμως, λίγα λεπτά πριν την προκαθορισμένη αναχώρηση και της δεύτερης ομάδας, η οποία είχε επιβιβαστεί στο ελικόπτερο για να επανδρώσει τη Δυτική Ίμια, ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ, αντιναύαρχος κ.Λυμπέρης, διατάσσει τροποποίηση σχεδίου, δίνοντας εντολή να αποβιβαστεί στη νησίδα Καλόλιμνο.
Ο ταξίαρχος διοικητής της 80 ΑΔΤΕΑ, μην μπορώντας να κατανοήσει την αλλαγή του σχεδίου και θεωρώντας ότι πρόκειται για εγκληματικό στρατηγικό σφάλμα, ζητά η εντολή να του γίνει γραπτώς.
Κατόπιν διαταγής, λοιπόν, του τότε αρχηγού ΓΕΕΘΑ στέλνεται δεύτερο σήμα από το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΘΚΕΠΙΧ)το οποίο αναφέρει: «Σε συνέχεια ΑΛΦΑ σχετικού που αφορά εγκατάσταση ομάδος 5ου ΕΤΕΑ στη νησίδα ΒΗΤΑ και ΓΑΜΑ ομοίων ανατεθείσα αποστολή τροποποιείται και αντί νησίδος Λιμνιά καθορίζεται εγκατάσταση ομάδος στη νησίδα Καλόλιμνο».
Το αποτέλεσμα ήταν η Δυτική Ίμια να μείνει αφύλακτη και οι Τούρκοι κομάντος να αποβιβαστούν ανενόχλητοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: