Πέμπτη 3 Απριλίου 2008

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ;

Εκτεταμένες περικοπές στα δρομολόγια του Προαστιακού ξεκινούν από την Πέμπτη 3 Απριλίου. Για δύο περίπου μήνες, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ο Πειραιάς και ο Σταθμός Λαρίσης θα είναι σχεδόν αποκομμένοι από τη γραμμή προς Κιάτο και Κόρινθο, ενώ πλήρως αποκομμένοι θα είναι και από τη γραμμή προς το αεροδρόμιο. Ως λόγος για τις περικοπές αυτές προβάλλονται τα έργα ανακατασκευής στο σιδηροδρομικό άξονα από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι το Μενίδι.
Είναι η πέμπτη ή έκτη φορά που αναστατώνονται τα δρομολόγια του Προαστιακού με επίκληση των ίδιων έργων. Όταν ξεκίνησε ο Προαστιακός, τα ποσοστά ικανοποίησης των επιβατών τον πρώτο χρόνο έφθαναν το 99%. Από τότε, με τις συχνές περικοπές χάθηκε σε μεγάλο βαθμό η αξιοπιστία των δρομολογίων με αποκορύφωμα τον Ιούλιο του 2007, όταν τα κανονικά δρομολόγια διατηρήθηκαν για μόλις τρεις εβδομάδες και από τότε δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ πλήρως.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι νιώθουν υποχρεωμένοι να θέσουν δημόσια το ερώτημα κατά πόσο οι περικοπές αυτές επιβάλλονται πραγματικά από τις ανάγκες των έργων. Με δεδομένο ότι πρόκειται για κατασκευή τετραπλής γραμμής, είναι λογικό να διατηρούνται πάντα δύο τροχιές σε λειτουργία όσο γίνονται έργα στις άλλες δύο. Όσες τεχνικές δυσκολίες και αν χρειάζεται να ξεπεραστούν, η ομαλή εξυπηρέτηση των επιβατών είναι πολύ σημαντικότερη από την ευκολία του εργολάβου.
Το ερώτημα αυτό γίνεται ακόμη σοβαρότερο, καθώς η εταιρία ΑΚΤΩΡ, επικεφαλής της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τα έργα του σιδηροδρομικού άξονα, είναι ταυτόχρονα επικεφαλής της κοινοπραξίας της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ που αποτελεί το βασικότερο ανταγωνιστή του Προαστιακού. Το Υπουργείο Μεταφορών, λοιπόν, αλλά και οι επικεφαλής του ομίλου του ΟΣΕ οφείλουν να απαντήσουν:
- από τους μελετητές των έργων είχε ζητηθεί να σχεδιάσουν την εξέλιξη των εργασιών με τρόπους που να μην αναστατώνουν την κυκλοφορία των τρένων.
-Αν η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία περιλαμβάνει όρους για διακοπές δρομολογίων.
-Αν οι διακοπές δρομολογίων έχουν ζητηθεί επίσημα από τον ανάδοχο των έργων.
-Με τι τρόπους ελέγχεται η αναγκαιότητα τέτοιων αιτημάτων, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα δρομολόγια του Προαστιακού δεν καθορίζονται τελικά από το βασικότερο ανταγωνιστή του.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι το έργο όφειλε κανονικά να είναι έτοιμο εδώ και πολλά χρόνια, πριν την έναρξη λειτουργίας του Προαστιακού και ταυτόχρονα με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο των Σπάτων που προοριζόταν να εξυπηρετήσει. Για την τερατώδη αυτή καθυστέρηση δεν ευθύνεται μόνο η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και η τότε αξιωματική αντιπολίτευση της ΝΔ που δεν άσκησε ποτέ έλεγχο ή πίεση.
Σε μια πόλη που δεν αντέχει πια άλλη ρύπανση ούτε άλλη επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, και όπου αρκετοί δεν αντέχουν επιπλέον έξοδα για διόδια και βενζίνη, οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι η απαξίωση ενός βασικού συγκοινωνιακού μέσου όπως ο Προαστιακός, αποτελεί έγκλημα κατά της ποιότητας της ζωής των πολιτών. Καλούμε λοιπόν από τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σεβαστούν τα δικαιώματα των πολιτών που επιλέγουν τη δημόσια συγκοινωνία.
Η Συντονιστική Γραμματεία Αττικής των Οικολόγων Πράσινων

Δεν υπάρχουν σχόλια: