Το Επιμελητήριο Κορινθίας, βασιζόμενο στην Κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε από τον Δήμο Κορίνθου, και αφορά στην πόλη της Κορίνθου, και στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, έχει να κάνει τις δικές του προτάσεις, συνδυάζοντας τις διαπιστώσεις και τα αποτελέσματα της Έρευνας αγοράς που διενήργησε πρόσφατα, για λογαριασμό των Μελών του.
Η όλη προσέγγιση έγινε με γνώμονα την διευκόλυνση του πολίτη- καταναλωτή, στην ανάγκη του να κινηθεί εντός του εμπορικού κέντρου της πόλης, χωρίς εμπόδια ή αποτρεπτικούς παράγοντες, δημιουργώντας του ευχάριστη και ψυχαγωγική διάθεση.
Για την κυκλοφορία των οχημάτων το Επιμελητήριο προτείνει τα εξής:
1. Συμφωνούμε με την μελέτη, ότι η κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη είναι δυσχερής, και ότι είναι αναγκαία η δημιουργία χώρων parking εντός και εκτός του κεντρικού αστικού ιστού, με δυνατότητα, άμεσης μεταφοράς των πολιτών στο κέντρο της πόλης με μέσα μαζικής μεταφοράς.
2. Προτείνουμε την δημιουργία ενός δακτυλίου οδών εύκολης και απρόσκοπτης κυκλοφορίας των οχημάτων, για να διευκολύνονται τα οχήματα έτσι ώστε να εισέρχονται σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, ή στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να αποβιβάσουν ή να επιβιβάσουν επιβάτες, να παραλάβουν βαρέα εμπορεύματα, ή και να αναζητήσουν θέση νόμιμης στάθμευσης. Έτσι θα διευκολυνθεί και η κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, ταξί κλπ).
Η Αποστόλου Παύλου, η Δαμασκηνού, η Εθνικής Ανεξαρτησίας, η Αράτου, η Νοταρά, η Γεωργίου Παπανδρέου και η Εθνικής Αντίστασης, είναι οδοί που ενδείκνυνται για γρήγορη και απρόσκοπτη κυκλοφορία.
3. Για να εφαρμοστεί η παραπάνω πρόταση, πρέπει οι οδοί Αποστόλου Παύλου, Δαμασκηνού, Αράτου και Νοταρά, να είναι ελεύθερες, χωρίς σταθμευμένα αυτοκίνητα, ενώ στην Εθνικής Ανεξαρτησίας να σταθμεύουν αυτοκίνητα στην μία μόνο πλευρά.
4. Συμφωνούμε και επικροτούμε την απομάκρυνση του σταθμού επιβίβασης των λεωφορείων με προορισμό την "Βόχα", αλλά προτείνουμε στο τμήμα της Εθνικής Αντίστασης από Αράτου μέχρι Αδειμάντου, να απαγορεύεται η στάθμευση οχημάτων και στις δύο πλευρές, προκειμένου τα λεωφορεία που επιβιβάζουν ή αποβιβάζουν επιβάτες, να προσεγγίζουν τα πεζοδρόμια χωρίς να ενοχλούν τα διερχόμενα οχήματα.
5. Επιβάλλεται να καταργηθεί η στάση των λεωφορείων στην συμβολή των οδών Δαμασκηνού και Πειρήνης (μπροστά στο κατάστημα "Πιέτρης"), και οι επιβάτες να εξυπηρετούνται από το σταθμό ΚΤΕΛ. Επίσης, προτείνουμε τα λεωφορεία που πηγαίνουν από Ανεξαρτησίας προς το ΚΤΕΛ και αντίστροφα, να μην διέρχονται την οδό Δαμασκηνού αλλά να την διασχίζουν κάθετα ακολουθώντας διαδρομή μέσω της Αγ. Νικολάου, με την προϋπόθεση ότι θα λειτουργεί φωτεινός σηματοδότης στην συμβολή των οδών Δαμασκηνού και Ανεξαρτησίας.
Στα τμήματα των οδών Εθν. Ανεξαρτησίας από Δαμασκηνού μέχρι Αγ. Νικολάου και της Αγ. Νικολάου από Δαμασκηνού έως και το σταθμό πρέπει να απαγορεύεται παντελώς η στάθμευση.
6. Προτείνουμε επίσης να υπάρχει διαγράμμιση στα σημεία που ο οδηγός μπορεί να σταθμεύει το αυτοκίνητό του, γνωρίζοντας από το χρώμα αν είναι ελεύθερη ή ελεγχόμενη η στάθμευση, και αν πρέπει να σταθμεύσει παράλληλα η κάθετα στο πεζοδρόμιο.
7. Οι φωτεινοί σηματοδότες είναι άκρως απαραίτητοι, με την προϋπόθεση ότι οι ρυθμίσεις θα μεταβάλλονται ανάλογα με τις εκάστοτε φορτίσεις των οδικών αξόνων κατά την διάρκεια της ημέρας.
Για την κυκλοφορία των πεζών πολιτών-καταναλωτών, προτείνουμε:
1. Συμφωνούμε με την πρόταση της μελέτης για επέκταση των πεζοδρόμων, αλλά προτείνουμε η οδός Περιάνδρου μόνο, να παραμείνει δοκιμαστικά ασφαλτοστρωμένη, με δυνατότητα διέλευσης οχημάτων για τροφοδοσία σε ώρες που είναι κλειστά τα καταστήματα.
2. Ειδικά για την Δημοτική αγορά, και προκειμένου ο καταναλωτής να περιφέρεται σε ένα πιο αξιοπρεπές, καθαρό και ασφαλές περιβάλλον, προτείνουμε, να μη καλύπτονται οι πεζόδρομοι από προθήκες και εμπορεύματα πέραν της εκτάσεως που ορίζει η χορηγουμένη άδεια του Δήμου, και οι προσόψεις των καταστημάτων της Δημοτικής αγοράς να αποκτήσουν ενιαία αρχιτεκτονική όψη, σύμφωνα με τα αρχικώς εκπονηθέντα σχέδια του 1907.
3. Για την εύκολη και ασφαλή κίνηση των πολιτών-καταναλωτών, αλλά και για την διεύρυνση των ορίων της αγοράς (πρόβλημα υψηλών ενοικίων), προτείνουμε, στην οδό Κύπρου από την Ανεξαρτησίας μέχρι Αντιστάσεως να διευρυνθούν και τα δύο πεζοδρόμια κατά 1-1,5 μέτρο, με προσθήκη πρασίνου και ποδηλατοδρόμου, με την ολοσχερή απομάκρυνση των σταθμευμένων αυτοκινήτων.
4. Στα άκρα των πεζοδρόμων, είναι σκόπιμο, να εγκατασταθούν συστήματα (parking) ποδηλάτων, προκαλώντας έμμεσα τον πολίτη στην επόμενη επίσκεψή του στην αγορά να επιλέξει το ποδήλατο σαν μέσο μεταφοράς. Επίσης, προτείνουμε την εγκατάσταση συστημάτων στάθμευσης δικύκλων (θήκες) και σε άλλα προεπιλεγμένα σημεία της πόλης για να μην είναι τυχαία η στάθμευση των δικύκλων εμποδίζοντας τη σωστή στάθμευση των οχημάτων.
5. Ειδικά για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων, προτείνουμε να γίνει ιδιαίτερη μελέτη, με γνώμονα την δυνατότητα των χρηστών να προσεγγίζουν το εμπορικό κέντρο από όλες του τις πλευρές.
Οι παραπάνω προτάσεις προέκυψαν και από απόψεις και προτάσεις σωματείων και συλλόγων, των Μελών του Επιμελητηρίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου