Oi περισσότεροι αγνοούν την ύπαρξή τους! Ακόμα και την αποστολή τους και τον ρόλο τους. Μόνο όσοι βιώνουν το πρόβλημα μέσα στην οικογένεια και συγκεκριμένα με το παιδί τους ή ένα από τα παιδιά τους, ξέρουν!
Αντικείμενο του ΚΔΑΥ: Η νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα, σοβαρά προβλήματα όρασης ή ακοής, νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα, προβλήματα υγείας, λόγους και ομιλίας, δυσκολίες στη μάθηση, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, αυτισμό και πολλαπλές αναπηρίες είναι μερικά από τα στοιχεία διάγνωσης και αντιμετώπισης.
Διερευνώντας την σχολική προσαρμογή αυτών των παιδιών, προσπαθούν μέσα από τα τμήματα «ένταξης» που την ευθύνη έχουν εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να αναπτύξουν το ενδιαφέρον για το σχολείο και τα μαθήματα, τις κοινωνικές δεξιότητες, το αυτοσυναίσθημα και την αυτοπεποίθηση, την διαπροσωπική επαφή και την επικοινωνία, την οπτική αντίληψη και την μνήμη, τις λεκτικές και γραφικές ικανότητες και γενικά στη λειτουργικότητα της καθημερινής ζωής.
Τα ΚΔΑΥ έχουν κατανείμει το εκπληκτικό αυτό έργο και στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να καλύψουν αυτά τα «προβληματικά» παιδιά ανά Δήμο και ανά Νομό, συνεπικουρούμενα από κέντρα όπως στο Νομό μας το «Ευθύμειο» στελεχωμένα από ψυχολόγους, λογοθεραπευτές κ.ά.
Στο Δήμο Σικυωνίων κατά μία τραγική ειρωνεία της μοίρας, αριθμούνται μερικές δεκάδες!
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο, ένα από τα λίγα που διαθέτουν τμήμα ένταξης σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, επιτελεί έναν από τους σημαντικότερους κοινωνικούς ρόλους και η προσφορά του δασκάλου Φωκίωνα είναι ανεκτίμητη.
Αξίζει ακόμα περισσότερο η συμπαράσταση και η περαιτέρω ενίσχυση σ’ αυτά τα τμήματα και από την πολιτεία και από την Δημοτική Αρχή και από την ευγενική προσφορά όλων, μηδενός εξαιρουμένου!
Σημ.: 1) Στη Δυτική Κορινθία λειτουργούν ήδη 3 τμήματα ένταξης (στο Δημοτικό Σχολείο)
Στο Βέλο, 1 στο Ξυλόκαστρο και 1 στο Κιάτο. Προσπάθεια λειτουργίας ενός ακόμα τμήματος στο Κιάτο (3ο Δημοτικό Σχολείο) γίνεται από φέτος!
2) Ένα (1) ειδικό σχολείο σε όλο το Νομό καλύπτει τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!
3) Υπολογίζεται ότι τα «προβληματικά» παιδιά καλύπτουν περί το 3% του μαθητικού πληθυσμού στη χώρα μας!
Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου